Monday, December 26, 2011

My Holland Lop Rabbit

 30 Days old (litters)

Buck (male)

Saturday, December 17, 2011

HL


Thursday, October 27, 2011

Wednesday, September 7, 2011




Saturday, July 9, 2011

Bunny


Tuesday, June 21, 2011

Ayah & Abah ku.....


Inilah seorg manusia yg ku panggil Ayah.. Liku-liku kehidupannya amat sukar yg beliau tempohi.. Dari Zaman Jepun hingga la zaman merdeka.. Beliau merupakan bekas guru.. Pengalaman hidupnya amat luas.. banyak yg di cerita pada aku.. susah senangnya.. Ketegasannya pada aku amat ketara walaupun aku merupakan anak lelakinya yg tunggal (lima beradik - semua perempuan). Kalau di ikutkan lumrah alam.. sudah pasti aku sgt di manjakan.. namun aku tak dapat itu semua.. dalam erti kata antara kemahuanku & keperluanku.. Soal pelajaran ku.. memang dia tak pernah abaikan tapi soal kemahuanku.. mmmmmm.. sendiri cari la... aku pernah di beri kata dua di hari ulangtahun ku yg ke 21.. "ayah tak mampu nak bg kau hadiah mahal-mahal... cuma ayah nak ingatkan kau.. kau tu dah boleh ke tali gantung..." pergghhh.. ketika itu tersentap jiwaku... apa yg ayah ku katakan nie?? Kemudian baru ku mengerti apa maksud yg tersirat....
Ketika aku memasuki Tadika.. aku telah di didik untuk berdikari.. hari pertama persekolahanku, pagi itu aku di hantarnya, kemudian aku di beri nomber plat bas sekolah untuk pulang ke rumah tengahari itu... adusss... peritnya.. begitu juga masuk darjah 1.. walaupun satu sekolah dengannya.. aku tetap menerima hukuman yg sama dengan murid lain malah aku lebih parah kerana di rumah beliau tambah lagi hukamannya... Ketika sekolah menengah pun sama.. urusan pendaftaran semuanya terpaksa aku lakukan sendiri..  Selepas tingkatan 3 aku terpaksa bertukar sekolah kerana sekolah lamaku tiada aliran sains.. aku terpaksa menguruskan segala macam hal... naik bas, turun bas.. melintas roundabout simpang tujuh di klang.. masuk kolej pun sama.. pikul beg, daftar.. semua sendiri... Samada aku mampu lakukan atau tidak.. aku mesti kena buat... itu pasti... soal agama juga tidak tinggal.. mengaji, sembahyang, kelas fardhu ain.. semua aku kena pergi.. wajib!!..

Kini aku berbangga kerana hasil didikannya aku mampu berdikari.. walaupun perit di lakukannya, jatuh bangunku dalam perniagaan seawal umur aku 25 tahun... macam2 pengalaman aku bersamanya... soal permasalah adik2 aku juga menjadi korbannya, soal memberi laluan pada adik2, soal wang saku, aku juga terpaksa berkorban.. namun aku terima semuanya dengan tabah walaupun pernah aku berkeras dgnnya.. tapi akhirnya aku terpaksa mengalah setelah beliau menerangkan kenapa beliau mendidik aku sedemikian rupa... Apa yg ku pelajari dari didikannya?? banyak... cukup banyak... Sikap berdikari beliau cukup terselah.. segalanya beliau mampu lakukan.. ketenangan beliau menghadapi sesuatu permasalahan amat aku kagumi walau sebesar mana pun masalah tersebut..

Walaupun beliau tidak memberi ku wang berjuta, harta berlonggok, namun beliau memberikan aku erti kehidupan sebenar sebagai seorng lelaki, suami serta bapa kepada 2 puteri ku... aku tak dapat membalas serta tak tahu membalasnya dengan kemewahan.. cuma apa yg aku akan pastikan.. aku nak beliau melihat aku berjaya dunia dan akhirat hasil didikan beliau....



Manusia ini merupakan bapa mertua ku yg ku panggil Abah... beliau juga merupakan seorang bekas guru.. aku tidak dapat bersamanya lama.. kerana Allah lebih menyayanginya.. Al-fatihah buat beliau semoga Allah meletakkanya di kalangan orang-orang yang beriman... namun demikian, aku sempat menimba ilmu darinya.. sikapnya saling tak tumpah mcm ayah aku.. tapi dia lebih protokol.. adusss.. lagi parah aku.. soal berpakaian memang aku kena jaga.. pernah juga aku dia menegur ku soal nie.. adusss.. padan muka aku.. tapi tak kisah la.. benda baik.. Beliau merupakan seorang yang aktif.. macam-macam aktiviti dia buat, kerja amal, aktif berpolitik juga.. sebut bab nie.. aku juga di beri kata dua darinya.. kerana ketika itu aku pun aktif politik jugak.. "Jangan kamu menerima apa juga pemberian orang kerana sesuatu sebab.. buat la kerana amal kebajikan".... peerggghhh.. kena galas jugak aku pesanannya sehingga kini..

Beliau juga tegas sama seperti ayah ku.. aku berbangga kerana mengenalinya.. tata susila ketika duduk, cakap dengan orang semuanya di amati.. ketika itu aku memang sakit jiwa di buatnya.. byk komen dari beliau ku terima... kena terima la.. dah orang tua yg bagi.. bukan ikut kepala sendiri.. aku memang rimas ketika itu.. tapi semuanya ku hadapi berkat hasil didikan ayahku.. lagi pun ayahku dah ckp awal2.. cuma kau je buat bodoh, padan la muka aku...

Aku memang sedih kerana ketika aku bernikah, beliau telah pergi buat selama-lamanya.. aku masih teringat kata-katanya.. kamu jangan risau.. abah sendiri akan nikahkan kamu.. padahal sebelum-sebelum itu tenat aku menjawab pelbagai soalan dari beliau.. Iya la.. nak nikah dengan anaknya.. heheee.. Apa yg pasti, aku tetap akan mengingati segala pesanan beliau sehingga kini.. Kekadang aku pernah terfikir, kenapa aku tak di beri peluang mengenalinya lebih lama lagi.. apa pun aku terpaksa reda dengan ketentuan Illahi.. al-fatihah buat abah..






Aku tahu diriku tidak sesempurna manusia yg lain, namun aku bangga dengan apa yg aku terima dan ada., kerana apa yg ku perolehi adalah hasil usaha aku sendiri.. bukan dari hasil usaha bapak aku.. Kini aku mengerti pengorbanan kedua-dua manusia ini.. menjadi ketua keluarga, mendidik anak, mencari nafkah utk keluarga dan erti kehidupan sebenar-benarnya... aku memohon agar Allah membalas segala kebaikan pada mereka ini kerana mendidik aku... Selamat Hari Bapa..

Sunday, June 12, 2011

Sunday, May 29, 2011



Sunday, May 22, 2011

3 Years Farizah Insyirah



Ayah, Mama & Kakak love you adik!!!

Tuesday, May 10, 2011

Saturday, March 5, 2011

Smokey... Smokey.... BBQ!!!!

D 'Volcano'...!!!

Smoke..!! Smoke...!!!

We're BBQed..!!! Great..!!

Wednesday, February 23, 2011

8th ANNIVERSARY

HAPPY 8th ANNIVERSARY!!!!


Tuesday, February 22, 2011

SIMPTOM-SIMPTOM TERKENA GANGGUAN JIN

Another renungan yg menarik.... :))) *hanya sebagai panduan.... wallaualam.. hati2 yer.. tk care*

Tanda-tanda terkena gangguan jin

SIMPTOM-SIMPTOM TERKENA GANGGUAN JIN
1) Sakit kepala dan dada selepas waktu asar keatas.
2) Badan terasa berat dan malas.
3) Sukar mendapat jodoh.
4) Badan terasa bisa-bisa/gatal.
5) Sakit/takut ketika ziarah orang meninggal.
6) Sukar tidur malam.
7) Sakit pinggang tanpa sebab.
8) Sakit dada bila waktu asar keatas.
9) Mimpi melihat binatang seperti ular dan binatang berbisa.
10) Bermimpi bayi/kanak-kanak atau menyusukan bayi.
11) Bermimpi jatuh dari tempat tinggi.
12) Bermimpi di tempat yang kotor.
13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki,tangan selepas waktu asar.
14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
15) Bayi kerap menangis.
16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
17) Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
18) Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
19) Malas beribadat.
20) Nyanyuk ketika usia lanjut.
21) Panas baran.
22) Sikap berubah secara mendadak.
23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
24) Suka melakukan tabiat buruk.
25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
26) Kerap keguguran.
27) Gagal melakukan hubungan kelamin. 
28) Mengantuk bila dengar al-quran.
29) Bermimpi seram yang menakutkan. 
30) Darah haid turun lebih 15 hari.
31) Batuk yang berpanjangan tanpa sebab klinikal.
32) Selalu ditindih ketika tidur.
33) Kuat berangan.
34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
35) Nafsu seksual yang melampau.
36) Selalu melihat kelibat dirumah.
37) Terasa diri selalu diperhatikan/diekori. 
38) Mandul.
39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
40) Melihat jin secara terus.
41) Sakit mental atau gila.
42) Sakit tulang belakang tanpa sebab.
43) Sakit kepala tak tentu masa tanpa sebab klinikal.
44) Loya/sebu pada bahagian perut tanpa sebab klinikal.
45) Sakit dibahagian tulang rusuk kiri/kanan dan ulu hati.
46) Sakit dibahagian tulang punggung tanpa sebab.
47) Timbul rasa takut tanpa sebab.
48) Sering pengsan tanpa sebab.
49) Kerap mendengar bisikan/hasutan untuk melakukan perkara-perkara syirik. 
50) Ragu-ragu tentang keimanan (ingin murtad).
51) Terdengar suara yang datang menyergah ketika tidur.
52) Terasa sesuatu menyentap kaki ketika tidur.
53) Kerap terdapat tanda lebam pada anggota badan.

My Little Pony.... Fly fly away little kite!!!




Sunday, February 20, 2011

Everything Happens For A Reason

A great video shared by a dear friend dlm fb... video pada asalnye di post oleh SMN Team... Hayatilah kata2 indah yg dipaparkan.. :))

video